Rate this post

سریال بازی مرکب (Squid Game)

سریال بازی مرکب (Squid Game) محصول سال ۲۰۲۱ کره جنوبی در ژانر  درام می باشد که فصل اول آن در نه قسمت ساخته شده است.نویسندگی و کارگردانی آن برعهده «هوانگ دونگ هیوک» بوده و به  زبان کره ای و با زیر نویس انگلیسی می باشد که از پلتفرم نتفلیکس پخش می شود.

 

سریال بازی مرکب (Squid Game)

 

کارگردان سریال اسکوئید گیم

هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال بازی مرکب

هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال بازی مرکب درباره تاریخچه شکل‌گیری سریال می‌گوید: «طرح سریال بازی ماهی مرکب را در سال ۲۰۰۸ مطرح کردم و یک سال بعد فیلمنامه را نوشتم. نوشتن تنها ۲ اپیزود اول این سریال ۶ ماه تمام از من زمان برد! در آن زمان این داستان ناآشنا و خشن به نظر می‌رسید و نگران بودم که مردم آن را بیش از حد انتزاعی تلقی کنند و سریال پتانسیل تجاری‌سازی و پیدا کردن مخاطبان گسترده را نداشته باشد. در واقع پس از ۱۰ سال جهان به مکانی تبدیل شده که چنین ایده عجیبی را می‌پذیرد و بسیار می‌پسندد؛ داستانی که حول محور بقا جریان می‌یابد.»

داستان سریال

در سریال بازی مرکب شرکت کنندگان که بدهی های سنگینی دارند و به ته خط رسیده اند برای برنده شدن مبلغ ۴۵ میلیارد وون به یک بازی ظاهرا ساده دعوت میشوند.این بازی شامل ۶ مرحله است که در هر مرحله یک بازی ساده و کودکانه انجام میشود و تعدادی از آنها حذف میشوند تا در آخر یک نفر برنده جایزه باشد بزودی بازیکنان می فهمند که باختن و یا اشتباه در بازی مساوی با مرگ انهاست  است و اینجاست که قسمت اصلی داستان شروع می شود در این میان یک افسر پلیس  که ظاهرا برادرش چند سال پیش ناپدید شده بود به این جریان مشکوک شده و سعی در نفوذ به این شبکه می کند.

بازیگران سریال بازی مرکب

شهرت و محبوبیت

در عرض تنها یک هفته این سریال به دلیل داستان تازه و هیجان انگیز و طراحی فوق العاده اش مورد توجه جهانیان قرار گرفت. علاوه بر نقدهای مثبت ، این سریال به پربیننده ترین سریال شبکه نتفلیکس تبدیل شد و در میان مردم نیز در شبکه های اجتماعی مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

حاشیه‌های بازی مرکب یا Squid Game

پخش سریال بازی مرکب یا Squid Game باعث شده تا شرکت ارائه‌دهنده اینترنت کره‌جنوبی به نام «اس‌کی برادبند» از نتفلیکس شکایت کند. با این هدف که هزینه‌های افزایش ترافیک مصرفی کاربرانش و بهینه‌سازی خدمات را به جیب بزند.
همه این‌ها در حالی است که کره‌جنوبی یکی از پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان را دارد و حالا به دلیل همین استقبال گسترده، طلب حدود ۲۷.۲ میلیارد وون (۲۲.۹ میلیون دلار) کرده. نتفلیکس هم مدعی است توانسته در کره جنوبی بیش از ۱۶ هزار شغل ایجاد کند و حدود ۷۷۰ میلیارد وون سرمایه‌گذاری کرده است. یعنی حدود ۵.۶ میلیارد وون کمک به اقتصاد این کشور.

سود اسکوئید گیم برای نتفلیکس

سایت اقتصادی بلومبرگ در تازه‌ترین گزارش خود با احتساب میزان بیننده سریال «بازی مرکب» برآورد کرده که این سریال توانسته است برای نتفلیکس سود ۹۰۰ میلیون دلاری را به ارمغان بیاورد.

این سریال با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری نتفلیکس در کره جنوبی تولید شد که بر اساس آمارهای نتفلیکس ۱۳۲ میلیون نفر دست‌کم ۲ دقیقه از این سریال را در ۲۳ روز اول پخش آن دنبال کردند. طبق آمارهای رسمی از سوی نتفلیکس همچنین ۸۹ درصد از کسانی که تماشای این سریال را آغاز کرده‌اند بیشتر از یک قسمت آن را دیده‌اند و ۶۶ درصد از تماشاگران این سریال همه قسمت‌های آن را در ۲۳ روز اول پخش آن تماشا کرده‌اند.

گویا آمارهای منتشر شده توسط بلومبرگ جزو اسناد محرمانه نتفلیکس بوده و انتشار مدارک مالی این پلتفرم دردسرهایی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

 

کلوپ: “بازی مرکب” را دوست ندارم؛ خشن است

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، علاقه خاصی به سریال جدیدی که در سراسر دنیا محبوب شده ندارد.او در پاسخ به سوالی در این باره که آیا سریال بازی مرکب را دیده یا خیر گفت:« بله، من قسمت اول این سریال را دیدم. این سریال بسیار خشن و بی‌رحمانه است و تماشای آن به هیچ عنوان منطقی نیست. این سریال چیزی نیست که من علاقه‌ای به دیدنش داشته باشم.»

معرفی رمز ارز اختصاصی سریال

سریال کره‌ای شبکه نت‌فلیکس با نام اسکویید گیم یا بازی مرکب که به تازگی به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تاریخ تبدیل شده است حالا برند رمزارز مخصوص به خود را معرفی کرده است که قیمت آن به شکل سرسام‌آوری در حال بالا رفتن است.

قیمت این رمزارز که نام آن اسکویید است در ۲۴ ساعت گذشته ۲,۴۰۰ درصد جهش کرده و به ۲.۲۲ دلار رسیده است و ارزش کل بازار آن حالا ۱۷۴ میلیون دلار شده است.

در ادامه به معرفی کامل بازیگران سریال بازی مرکب می پردازیم با ما در ادامه این پست همراه باشید.

اسامی بازیگران بازی مرکب به همراه بیوگرافی و مشخصات

 

لی جونگ جه (سونگ گی هون)

Lee Jung-jae

لی جونگ جه (Lee Jung-jae) متولد ۱۵ دسامبر ۱۹۷۲ در کره جنوبی ، بازیگر و مدل اهل است.فارغ التحصیل رشته فیلم و تئاتر از دانشگاه دونگکوک می باشد که بازیگری را از سال ۱۹۹۳ وقتی ۲۱ ساله بود آغاز نمود ،لی جونگ جه این سریال نقش سونگ گی هون، مرد مطلقه ای را ایفا کرد که با مادرش زندگی میکند و بدهی زیادی دارد ، او برای تامین بدهی ها و گرفتن حضانت دخترش در بازی شرکت میکند.

 

پارک هه سو (Park Hae Soo)

Park Hae Soo

پارک هه سو متولد ۲۱ نوامبر ۱۹۸۱ در کره جنوبی ، بازیگر است.فارغ التحصیل دانشگاه دانکوک می باشد که از سال ۲۰۰۷ وقتی ۲۶ ساله بود با تئاتر موزیکال Mister Lobby آغاز کرد و در سال ۲۰۱۷ با بازی در درام Prison Playbook جایزه بهترین بازیگر مرد جدید را کسب کرد‌.

او ۱۸۱ سانتی متر قد و ۷۰ کیلوگرم وزن دارد و در سریال اسکوئید گیم ، نقش «چو سانگوو» را برعهده دارد که یک تاجر ورشکسته ولی باهوش است که از دست طلبکارانش در حال فرار می باشد.پارک در ژانویه ۲۰۱۹ با دوست دخترش ازدواج کرد، آنها در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ اولین فرزند خود را که یک پسر بود بدنیا آوردند.

 

 جونگ هویون (کانگ سه بیوک)

هویون جانگ (Jung Ho-yeon) متولد ۲۳ ژوئن ۱۹۹۴ در کره جنوبی ، بازیگر است.فارغ التحصیل دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه دونگدوک می باشد که ابتدا از سال ۲۰۱۰ وقتی تنها ۱۶ ساله بود از عرصه مدلینگ شروع کرد.

اولین تجربه بازی ایشان همین سریال بازی مرکب از سال ۲۰۲۱ می باشد ، او ۱۷۶ سانتی متر قد و ۴۵ کیلوگرم وزن یکی از معروفترین مدل های کره ای می‌ باشد.در این سریال نقش (کانگ سه بیوک) دختر جوانی را بازی میکند که به همراه برادر کوچکش از کره شمالی به کره جنوبی فرار کرده و برای بهتر شدن زندگی خود و خانواده اش دست به هر کاری میزند.

آنوپام تریپاتی (عبدل علی)

آنوپام تریپاتی (عبدل علی)

آنوپام تریپاتی (Anupam Tripathi) متولد  ۱۹۸۸ در هندوستان ، بازیگر و فارغ التحصیل بازیگری از دانشگاه ملی هنر کره می باشد که اولین فیلم بلند خود به نام «قصیده ای برای پدرم» را در سال ۲۰۱۴ بازی کرد.او سال ۲۰۲۱ در ۳۳ سالگی با بازی در سریال بازی مرکب (اسکویید گیم) به شهرت رسید.تریپاتی در این مجموعه نقش «عبدل علی» کارگری پاکستانی را برعهده دارد که پس از درگیری با کارفرمای خود بر سر حقوق به تعویق افتاده اش و هل دادن اتفاقی او  برای تامین هزینه های زندگی مجبور به بازی میشود.

 

او سونگ سو (Oh Yeong-su)

او سونگ سو (Oh Yeong-su)

او سونگ سو (Oh Yeong-su) متولد ۱۹ اکتبر ۱۹۴۴ در کره جنوبی است که تئاتر را از سال ۱۹۶۷ در ۲۳ سالگی آغاز کرد و در بیش از ۲۰۰ اثر همکاری داشته است.وی در سریال بازی مرکب نقش بازیکن شماره ۱ و  پیرمردی را بازی میکند که دارای تومور مغزیست و ظاهرا بسیار مشتاق برای برنده شدن است.

 

کیم جوریونگ (kim joo ryung)

کیم جوریونگ (kim joo ryung)

کیم جوریونگ (kim joo ryung) متولد ۱۰ سپتامبر ۱۹۷۶ در کره جنوبی ، بازیگر است که کار خود را از سال ۲۰۰۰ در ۲۴ سالگی با بازی در فیلم Plum Blossom آغاز نمود.

او ۱۶۷ سانتی متر قد و ۴۳ کیلوگرم وزن دارد و با وجود سابقه زیاد، با بازی در این سریال بازی مرکب به شهرت رسید.

ایشان در این مجموعه نقش «هان می نیو» را برعهده دارد که زنی متقلب و مرموز است که ادعا میکند یک مادر تنها و فقیر است که نوزادش منتظر اوست.جوریونگ در زندگی شخصی اش متاهل است و یک دختر به نام کاترین دارد که در سال ۲۰۱۳ در کالیفرنیا به دنیا آمد.

 

هو سونگ ته (Heo Sung-tae)

هو سونگ ته (Heo Sung-tae)

هو سونگ ته (Heo Sung-tae) متولد ۲۰ اکتبر ۱۹۷۷ در کره جنوبی ، بازیگر و فارغ التحصیل دانشگاه ملی پوسان می باشد که بازیگری را از سال ۲۰۱۲ با فیلم Masquerade آغاز نمود و با فیلم The Fortress و Age of Shadows شناخته شد.سونگ ته در این سریال نقش «جانگ دوک سو» گانگستری را بازی میکند که برای پرداخت بدهی های قمار خود رو به این بازی می آورد.

 

وی هاجون (هوانگ جونهو)

وی هاجون (هوانگ جونهو)

وی هاجون (هوانگ جونهو) متولد ۵ اوت ۱۹۹۱ در کره جنوبی ، است.فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه سانگ کیول می باشد و در این سریال نقش «هوانگ جونهو» پلیسی  را ایفا می کند که برای پیدا کردن برادر بزرگتر گمشده اش سر از این بازی درمیاورد و در میان کنترل کنندگان نفوذ میکند تا مدرک جمع آوری کند.

لی یو می (lee yoo mi)

Ji-yeong

لی یو می (lee yoo mi) متولد ۱۸ جولای ۱۹۹۴ در کره جنوبی و بازیگر است.کار خود را از سال ۲۰۱۰ وقتی ۱۶ ساله بود با بازی در فیلم The Yellow Sea شروع کرد سپس با سریال Future Boy وارد قاب تلویزیون شد.یومی در این سریال  نقش دختر جوانی بنام «جی یونک» را بازی کرد که به تازگی پس از کشتن پدرش از زندان آزاد شده است..

 

لی بیونگ هون (Lee Byung-hun)

لی بیونگ هون (Lee Byung-hun)

لی بیونگ هون (Lee Byung-hun) متولد ۱۳ آگوست ۱۹۷۰ در کره جنوبی ، بازیگر و فارغ التحصیل رشته ادبیات فرانسوی از دانشگاه هانیانگ و رشته تئاتر و سینما از دانشکده از دانشگاه چونگ آنگ می باشد.بیونگ هون در سال ۲۰۱۳ با بازیگر زن مشهور لی مین جونگ ازدواج کرد، این زوج یک فرزند هم دارند.

 

گونگ یو (Gong Yoo)

گونگ یو (Gong Yoo)

گونگ یو (Gong Yoo) متولد ۱۰ جولای ۱۹۷۹ در کره جنوبی است که در این سریال  نقش انتخاب بازیکنان را برعهده دارد.