Rate this movies

چارلی یک کارگردان تئاتر موفق در نیویورک است. نیکول نیز بازیگری است که عمده شهرت خود را مدیون بازی در یک فیلم نوجوانانه درجه دوم است. چارلی و نیکول بعد از مدتی آشنایی و همکاری، با یکدیگر ازدواج کرده و به لس‌آنجلس نقل مکان می‌کنند.بعد از گذشت چندین سال، چارلی و نیکول تصمیم به طلاق از یکدیگر می‌گیرند در حالی که یک پسر هشت ساله دارند. مراحل طلاق گرچه ابتدا ساده و دوستانه به نظر می‌رسد اما هردو را وارد شرایطی می‌کند که پیش‌بینی آن را نکرده بودند.

درباره فیلم داستان ازدواج Marriage Story

داستان ازدواج،یا داستان زناشویی فیلمی کمدی، درام و عاشقانه، محصول سال ۲۰۱۹ کشور آمریکا به کارگردانی نوآ بامباک است. بازیگرانی چون آدام درایور، اسکارلت جوهانسن، جولیا گریر، والاس شاون، متیو مار، اریک بریمن، میکی سامنر و دیوید ترنر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

افتخارات

داستان ازدواج با تحسین جهانی منتقدان همراه بود و در زمینه فیلم‌نامه، کارگردانی و عملکرد اسکارلت جوهانسن و درایور مورد ستایش قرار گرفت. هیئت ملی بازبینی فیلم و مجله تایم، داستان ازدواج را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ انتخاب کردند. داستان ازدواج در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در شش رشته از جمله؛ بهترین فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام برای درایور نامزد دریافت جایزه بود که در نهایت توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای لورن درن را به خود اختصاص دهد.[۱۴] همچنین در نود و دومین دوره جوایز اسکار، فیلم در ۶ رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار بود که در نهایت توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای درن را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

 

 

داستان ازدواج یا داستان زناشویی (انگلیسی: Marriage Story‎